sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Rabu, 4 Ogos 2010

Hizbullah Akan Menyerang Israel Kalau Lubnan Diserang


Pemimpin Hizbullah, Hassan Nasrallah, mengingatkan para pendukungnya agar tidak lagi berpeluk tubuh jika Israel menyerang pasukan Lebanon."Haruskah kita berdiam diri melihat pasukan tentera negara kita diserang??"

Nasrallah meminta pasukannya untuk bersiap siaga menyerang Israel jika pasukan zionis itu melanjutkan serangannya terhadap pasukan Lebanon. ''Kita akan potong tangan Israel yang hendak menjangkau pasukan Lebanon,'' ancamnya.

Ucapan di ketika itu berkaitan dengan insiden tembak menembak yang terjadi antara tentera Lubnan dan tentera Israel.Juga dalam rangka memperingati empat tahun Perang Hizbullah-Israel tahun 2006.

Pada insiden tembak menembak yang berlaku pada tempoh hari , senior Angkatan Bersenjata Israel (IDF) dipastikan tewas.Sumber militer Israel menyebutkan, seorang perwira lain yang berpangkat kapten juga menderita luka serius dalam insiden tersebut.

Dua tentara Lebanon dan seorang wartawan juga tewas dalam kejadian itu.Kejadian itu berlaku pada hari Selasa lepas di Kibbutz Misgav Am.

Tiada ulasan:

klik!!