sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Rabu, 12 Ogos 2009

Facebook Produk Yahudi!!!


Tahukah anda bahawa Facebook telah berjaya mengaut keuntungan sebanyak USD300 juta pada tahun 2008? Ini tidak menghairankan kerana ia disokong oleh 140 juta pengguna aktif di seluruh dunia dan sejumlah 8.5 juta foto dimuat turun setiap hari. 
Tahukah anda bahawa pengasas Facebook, iaitu Mark Zuckerberg dilahirkan dalam sebuah keluarga Yahudi-Amerika dan dibesarkan di Dobbs Ferry, Westchester County, New York? 
Tahukah anda bahawa Mark Zuckerberg semasa menuntut di Universiti Harvard telah menggodam laman sesawang universiti untuk mendapatkan profail peribadi para pelajar tanpa kebenaran mereka? Maka, adakah jaminan terhadap profail peribadi para pelanggan Facebook tatkala kini beliau adalah merupakan CEO-nya? 
Tahukah anda bahawa Majalah Time telah mengiktiraf Zuckerberg dalam ranking ke 52 daripada 101 tokoh sebagai antara 'tokoh paling berpengaruh dunia 2008รข€², iaitu sebaris dengan nama besar Barrack Obama dan Dalai Lama? 
Tahukah anda bahawa majalah Forbes Top400 telah menyenaraikan Mark Zuckerberg sebagai individu ke-321 terkaya Amerika daripada 400 individu lain pada 2008? Namun apa yang lebih penting, Zuckerberg merupakan individu termuda pernah disenaraikan Forbes, ketika usianya baru mencecah 24 tahun dengan kekayaan peribadi sebanyak USD1..5 billion. 
Tahukah anda bahawa Mark Zuckerberg, CEO Facebook adalah merupakan seorang ahli aktif kepada sebuah pertubuhan persaudaraan Yahudi Amerika Utara, Alpha Epsilon Pi Fraternity (AEPi)?



Sedikit Info tentang AEPi:
1) Diasaskan untuk membantu lelaki Yahudi mencari pasangan Yahudinya. 
2) Ia juga bertujuan untuk mengekal dan menguatkan hubungan sesama Yahudi diperingkat sekolah tinggi dan di bidang pekerjaan nanti... 
3) Mengekalkan idealisme Yahudi supaya terjaga di sudut nilai, etika, dan menyiapkan peserta untuk menjadi pemimpin negara dan organisasi Yahudi pada masa depan dan dalam pelbagai lapangan bidang profesional. 
4) Mark Zuckerberg termasuk dalam senarai alumni AEPi yang masyhur namanya. 
5) AEPi berkait secara langsung dengan Israel melalui Ikatan Inisiatif Israel 
6) AEPi sangat berkait rapat dengan kebanyakan pertubuhan Yahudi/Zionis antarabangsa seperti AIPAC, Hillel, Israel on Campus Coalition, Aish HaTorah, Chabad on Campus, Hasbara Fellowships, B'inai Brith International, Shaare Zedek, Chai Lifeline, Holocaust Museum, dan Gift of Life. 
Dan tahukah anda bahawa keuntungan Facebook datang daripada iklan-iklan yang dipapar. Semakin banyak pengguna dan pengunjung Facebook, maka semakin banyak pulalah keuntungannya. Pergi ke manakah pula semua keuntungan tersebut? 
Persoalan paling besar di sini ialah, adakah keuntungan besar yang diperolehi oleh Facebook turut digunakan untuk membiayai dana perang Israel menentang umat Islam di Gaza, Palestin dan umat Islam di seluruh dunia?
Korang Masih Nak Guna Facebook Semata Mata Untuk Usha Awek2 Cun?!! Fikirkanlah. .
Setiap Sen Yang Kita Berikan Pada Mereka Akan Mengalirkan Darah Saudara Kita Setitik.


Kalau korang rasa facebook ni tak ada guna dengan korang,baik delete je lah account korang.Banyak lagi alternatif lain untuk mencari sahabat.Aku boleh buat kenapa korang tak boleh buat kan.

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mcm mn nak delete akaun facebook tuh?
sy sendiri tak pandai...
pandai buat...tapi tak pernah guna...
macam mn...?

Samurouh berkata...

Benerkah Facebook haram?
Tanya :
Ustadz, benarkah facebook hukumnya haram?
Jawab :
Facebook adalah sebuah situs jejaring sosial di dunia maya yang memungkinkan para anggotanya untuk saling berinteraksi dalam berbagai bentuknya. Misalnya, melakukan chatting (ngobrol atau diskusi via internet), mencari teman, berkirim e-mail, bertukar foto, menyebarkan undangan kegiatan, mengiklankan suatu produk bisnis, dan sebagainya. Inilah sekilas fakta facebook. (Lihathttp://www.facebook.com…). Bagaimanakah hukum facebook ini menurut fiqih Islam?
Facebook hukum asalnya adalah mubah (boleh). Ini adalah hukum asal untuk berbagai sarana modern dalam berkomunikasi, sama halnya dengan ponsel, faksimili, dan sebagainya. Dasar kemubahannya adalah hadis Nabi SAW,”Kamu lebih mengetahui urusan dunia kamu.” (antum a’lamu bi-amri dun-yakum). (HR Muslim, no 4358). Latar belakang hadis ini adalah Nabi SAW suatu saat pernah melarang menyerbukkan kurma (ta`bir an-nakhiil). Ternyata kurmanya tidak berbuah. Nabi SAW pun kemudian mengucapkan sabdanya tersebut. Hadis ini menerangkan bahwa “urusan dunia”, yaitu apa saja yang tidak terdapat ketentuan hukumnya dari wahyu, maka hal itu diserahkan kepada pendapat manusia. (Lihat Imam Nawawi, Syarah Muslim, 8/85). Jadi hadis ini adalah dalil bahwa secara umum syara’ membolehkan segala produk sains dan teknologi, selama tidak bertentangan dengan Aqidah dan Syariah Islam. (Abdul Qadim Zallum, Ad-Dimuqrathiyyah Nizham Kufur, hal. 12).
Selain berdasarkan hadis itu, kemubahan facebook juga dapat didasarkan pada kaidah fiqih : al-ashlu fi al-asy-syaa` al-ibahah hatta yadulla ad-dalilu ‘ala at-tahrim. Artinya, hukum asal sesuatu (benda/barang) adalah boleh, hingga terdapat dalil yang mengharamkannya. (Imam Suyuthi, Al-Asybah wa al-Nazha`ir fi Al-Furu’, hal. 108; Imam Syaukani, Nailul Authar, 12/443). Yang dimaksud dengan al-asy-yaa’ (jamak dari asy-syai`) dalam kaidah ini adalah segala materi (zat) yang digunakan manusia dalam perbuatannya (al-mawaad allaty yatasharrafu fiiha al-insaanu bi-af’alihi). (M. Muhammad Ismail, Al-Fikr Al-Islami, hal. 41). Berdasarkan kaidah ini, maka facebook hukum asalnya adalah boleh, karena termasuk dalam materi (zat) yang dimanfaatkan manusia dalam perbuatannya.
Namun hukum asal untuk facebook ini dapat berubah menjadi haram, jika facebook digunakan untuk melakukan segala perbuatan yang diharamkan. Dasar keharamannya adalah kaidah fiqih : al-wasilah ila al-haram haram. Artinya, segala perantaraan yang membawa kepada yang haram, hukumnya haram. (Al-Kasani, Bada`iu Ash-Shana`i’, 10/478; Izzuddin bin Abdis Salam, Qawa’id al-Ahkam fi Mashalih al-Anam, 2/402; Ibnul Qayyim Al-Jauziyyah, I’lamul Muwaqqi’in, 3/345). Kaidah fiqih ini berarti bahwa segala sesuatu baik berupa perbuatan manusia (al-af’aal) maupun berupa materi (zat) (asy-syai`), yang diduga kuat dapat mengantarkan kepada yang haram, hukumnya menjadi haram walau hukum asalnya mubah.
Maka dari itu, facebook hukumnya menjadi haram, jika digunakan untuk segala sesuatu yang menjurus kepada yang haram. Misalnya, mengucapkan kata-kata yang membangkitkan syahwat lawan jenis, melakukan perselingkuhan, melakukan pendekatan kepada lawan jenis untuk bersenang-senang semata (bukan dalam rangka khitbah atau nikah), dan sebagainya. Diharamkan pula menggunakan facebook untuk melakukan transaksi haram, seperti bisnis narkoba atau prostitusi, atau untuk menyebarkan ide-ide kufur, seperti sekularisme, pluralisme, liberalisme, demokrasi, nasionalisme, marxisme, dan sebagainya.
Kesimpulannya, facebook hukum asalnya mubah. Namun hukumnya menjadi haram jika digunakan untuk segala sesuatu yang telah diharamkan syariah Islam. Wallahu a’lam.

Tanpa Nama berkata...

bukan masalah tu akhi samurouh,facebook ni dimiliki yahudi yg menyumbang kepada rejim zionis...

Tanpa Nama berkata...

utk memadam
pergi setting,account setting kemudian di dalamnya ade tulis deative account klik di situ

Samurouh berkata...

salam bagaimanakah dgn pc or madaniyah lain yang kita gunakan?PC,processor dan lain2.

Tanpa Nama berkata...

ana x kata semua tu terus haram,tp kalau ade alternatif lain kenape kita xpakai je yg lain?

Tanpa Nama berkata...

fatwa yg dikeluarkan yusuf al-qardhawi pun ada psl bab boikot ni...dia kata jika ade alternatif lain,dan produk tu menyumbang terus ke yahudi itu yg haram.

Tanpa Nama berkata...

salam ramadhan...izinkan sy copy paste catatan anda utk sy muatkan dlm buletin fs sy bg tatapan kwn2 sy... juz bg respon kat mel sy o fs sy, k...
suez89_masz@yahoo.com

Samurouh berkata...

salam ramadhan kalau begitu samalah juga spt PC yng anta guna.processor yang anta guna semuanya buatan Yahudi.semuanya menyumbang kpd yahudi OS Windows yang anta gunakan juga dimiliki oleh Bill Gates yang juga merupakan seorang Yahudi dan menyumbang juga kpd rejim zionis.

Tanpa Nama berkata...

kenapalah susah sgt nak faham sahabatku,ana cuma nk sampaikan,perlu sgt ke buat facebook ni????kalau xleh boikot semua,boikot la sebahagian....xkn buka puasa pun mesti kfc

Tanpa Nama berkata...

Facebook: Antara Pro dan Kontra

Layari web di bawah:

http://saifulislam.com/?p=6714

Tanpa Nama berkata...

ustaz tu bg hadith nabi berurusan dgn yahudi ketika yahudi tidak menindas kita sperti skrang ini

Tanpa Nama berkata...

bab facebook sume nak menang... nakk jugak guna.. guna je la.. payah nk fahamkan org pasal fb ni.. dah sebati dalam diri.. macam2 alasan dia bagi..

JenalAbuding berkata...

Sy minta maaf, saya ada terbaca baru-baru ini. Mark berkhawin dgn seorang wanita Cina. Jd macam apa yg saudara tulis di atas, Mark ada menganggotai 1 persatuan yang tugasnya mencarikan pasangan lelaki Yahudi dan perempuan Yahudi, kenapa Mark ttp berkhawin dgn perempuan Cina tersebut?? Adakah perempuan Cina tersebut berdarah Yahudi juga??

Sy pohon maaf, saya cuma keliru dgn fakta saudara.

Pejuang Muda berkata...

rasanya tidak ada yang bercanggah,tidak pulak sy kata organisasi itu mewajibkn psgn yahudi..cuma membantu sesama yahudi mencari pasangan..dan lagi satu,itu cuma permulaan organisasi itu ditubuhkan...

ISLAMIC-3G.BLOGSPOT.COM berkata...

DAFTAR PRODUK YAHUDI DI INDONESIA LIHAT DI SINI PRODUK YAHUDI DI INDONESIA

klik!!