sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Isnin, 2 Mei 2011

Syeikh Usamah Bin Laden Syahid (insyaAllah)

Media barat melaporkan bahawa Osama bin  Laden telah mati(syahid) ketika serangan militer tentera USA di Pakistan.

Mantan presiden AS, George Bush menyebut kematiannya sebagai “prestasi penting”.

“Perang melawan teroris akan terus berlangsung, namun malam ini Amerika telah mengirimkan pesan jelas : tak peduli berapa lama waktu yang diperlukan, ‘keadilan’ akan dilakukan,” klaim Bush.
Reporter Al Jazeera mengatakan bahwa kematian syeikh Usamah membuat banyak orang terkejut.
“Dia dianggap sebagai pahlawan oleh ramai orang, tapi sejauh ini tidak ada massa yang keluar ke jalan,” ujarnya.
Menurut arrahmah.com boleh jadi ini merupakan propaganda terbesar yang dikeluarkan teroris AS dalam strategi terbaru mereka untuk mengalahkan Mujahidin Afghan, karena kami menemui beberapa kejanggalan dalam pemberitaan yang dimuat oleh media-media kafir corong AS.  Terlalu awal untuk membenarkan dakwaan AS tentang kematian Syeikh Usamah.

Pertama, beberapa minit sebelum Obama mengumumkan khabar syahidnya Syeikh Usamah, sites Syamikh.co.cc yang notabene merupakan situs jihad terbesar pengganti website al-ikhlas, yang selalu menjadi rujukan kaum Muslimin untuk mengetahui kebenaran berita tentang Mujahidin, situs tersebut masih boleh dibuka, namun setelah Obama mengumumkan khabar tersebut, website itu hilang dari peredaran secara kekal.  Boleh jadi ini dilakukan untuk menutup akses kaum Muslimin mendapatkan kepastian tentang khabar kematian Syeikh Usamah yang dilakukan oleh AS.

Kedua, boleh jadi berita ini merupakan propaganda pertama yang dilakukan Petraeus yang kini menjadi direktur CIA bekerja sama dengan Leon Panetta yang menjawat Menteri Pertahanan AS, untuk melemahkan semangat Mujahidin Afghanistan dan Pakistan.  Sehingga mereka membuat berita yang menyatakan bahwa mereka telah berhasil membunuh Syeikh Usamah.
Namun sebagai Muslim, tidak perlu bersedih hati atas kesyahidan Syeikh Usamah jika memang berita tersebut benar adanya.

Ketiga, saat AS mendakwa berhasil menewaskan Syeikh Abu Mus’ab al-Zarqawi, gambar yang memperlihatkan syahidnya beliau dirilis, namun mengapa untuk Syeikh Usamah tidak?  Begitupun dengan Abu Umar al-Baghdadi.
Jika memang kabar ini benar, kita patut berbahagia, karena memang cita-cita beliau untuk syahid di jalan Allah.  Sekali lagi, kaum Muslimin tidak perlu risau, ada atau tanpa Syeikh Usamah, jihad akan terus berlanjut dan insha Allah Syeikh Usamah-Syeikh Usamah yang lain akan muncul menggantikannya.   Kini kita tunggu rilis resmi dari Mujahidin dalam menanggapi berita ini. 

8 ulasan:

Raizzèn berkata...

Tuhan nak tunjuk. Kalau kita sokong Osama, Osama mati. Tapi kalau kita sokong Dia, Dia ada. Kat sini. Sampai bila2.

And kalau US ingat Osama mati, Al-Qaeda mati, silap besarlah dorang.

Moga Syahid, Insyallah.

Nash berkata...

syahid apa kejadahnya... dia ni Tim Osman agen CIA..brita ni tsebar melalui dokumen rahsia CIA amerika yg bocor kira 2006-2009 dulu...sbb tu sjk 2/3 thun sblm ni wajah Osama dh susah nk nmpak...

syahid??? sbb dia ngaku dia ada d afghanistan lah, ngra 'Khurasan' ni kena bom taw x!

sama mcm Holocaust (satu peristiwa yg dirancang oleh Yahudi utk d jdkn alasan mrk menubuhkan Israel..

al-Qaeda ni slh 1 cara mrk utk kurangkan populasi penduduk dunia melalui peperangan..[rujuk Phase 3 atau The Arrivals atau ceramah2 Sheikh Imran N Hosein]

H1N1 pon antara projek Illuminati utk kurangkan populasi pend bumi

Pejuang Muda berkata...

yela nash...

Pejuang Muda berkata...

kalau setakat dgr2 skit,terus nk ckp cmtu baik xpyh..sbb ana kenal org yg penah jumpa dia...xknla sbgai umat islam,masih xsedar lagi sbb apa sesuatu negara tu diserang????

Pejuang Muda berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Raizzèn berkata...

"Kamukan tau dia tu Penipu, muka dia pun muka Penipu. Yang kamu bijak pandai yang boleh kena tipu dengan dia tu pasal apa ?"

- P.Ramlee

zizan berkata...

salam bro Raizzen dan pejuang muda..syahid ke tak korang tak yah percaya sangat la dgn propaganda barat tu. Osama bin laden ni ntah wujud ke tak? hehe. barat ni yg mulakan cite Osama ni...dan dia jugaklah yg nak mati kan cite Osama ni. Korang tengok je la nanti sapa pulak lepas ni yg akan di highlight oleh Barat@Yahudi...fitnah akhir zaman ni mmg dashyat. Nabi kita pon dah bagi tau kan. so jgn percaya 100%.

Pejuang Muda berkata...

osama anak murid kesayangan syeikh abdullah azzam,itu jelas..

klik!!