sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Rabu, 25 Mei 2011

Boikot Produk Yahudi,Laungan Ulama' Besar

Sudah seminggu aku kira blog ini tidak berusik.Disebabkan kesibukan,masalah talian dan semangat membaca yang sedang mendidih.Sudah lama juga blog ini lebih kepada berita daripada soal hati ku yang sentiasa memberontak untuk lihat Islam diterima semua masyarakat.

Sesiapa yang mengenali aku memang kenal sikap kebencianku terhadap Yahudi.Semenjak aku tahu membaca,buku seperti Siapakah Osama,Siapakah Tholiban,Taliban Antara Jihad dan Jahat di Afghan memang sudah ku baca.Kejahatan Yahudi dan sekutunya di dunia ini sudah lama aku kenal.

Kebencian ini menyebabkan aku mencari punca yang boleh ku menghapuskan kekuatan mereka yang terhad itu di dunia ini.Sebab itulah langkah pertama yang aku tahu ketika sekolah rendah ialah memboikot produk mereka.Bila aku melihat saudara seusia aku di Afghanistan memegang senjata api ketika itu,sudah ku tanamkan matlamat hidup ku akan datang.

Walau ramai yang kata aku terlalu muda untuk mengikuti jemaah Islam di awal remaja,tapi bagaimana pula sahabat ku yang di sana belum pun usia 10 tahun sudah memegang senjata yang biasanya aku cuma lihat di tv,untuk menembak kepala-kepala yang pernah disumpah menjadi monyet dan babi ketika sampai peringatan terhadap mereka waktu nabi mereka menyampaikan.

Perkara awal yang ingin ku cadangkan ketika mengikuti jemaah Pemuda PAS ialah apa yang aku praktikkan dari dahulu.Alhamdulillah,sebelum aku cadangkan Israel sudah menyerang Palestin dengan ganas dan ini membangkitkan perasaan fitrah yang peduli saudaranya.Kempen-kempen memulaukan barangan Israel dan sekutu berlaku dengan rancak hingga sahabatku disoal siasat selama beberapa jam.

Aku fikir semua sahabat akan kekal istiqamahnya dalam perjuangan yang kecil ini,rupanya jangkaan aku meleset sekali.Ada yang menuduh aku mengajak untuk tidak memakai ciptaan Yahudi sedangkan aku mengajak memboikot yang memberi keuntungan kepada mereka.

Segala sindiran yang diluahkan sedikit mengguris hati aku.Kadang-kadang jawapan yang beremosi yang aku berikan.Mereka lupa,ulama' yang disanjung mereka juga selalu mengajak perkara yang sama aku laungkan ini.Imam Hassan Al Banna,Sayyid Qutb,Syeikh Abdullah Azzam dan Yusuf Qardhawi terlebih dahulu melaungkan fatwa mereka sedangkan aku hanya mengutip kata-kata mereka ini.
Di sini ingin aku petik ucapan Syeikh Dr Yusuf Al Qardhawi yang panjang lebar tentang hal ini:

Wahai kaum muslimin dan muslimat di seluruh dunia,memboikot produk-produk buatan Israel dan Amerika adalah kewajipan bagi seluruh umat Islam di seluruh dunia.Setiap ringgit yang kita bayarkan untuk sebotol Coke misalnya,akan menjadi sebutir peluru di dalam senjata orang-orang Amerika atau Israel yang akan di acu ke arah kita.Kita telah menyumbangkan wang kita setiap hari kepada McD,KFC,Buger King dan sebagainya,tanpa memikirkan ke mana wang itu akan dibelanjakan.

Menurut pendapat saya,setiap Muslim harus bertanggungjawab dalam hal yang mempengaruhu keluarga dan gaya hidup mereka.Lihatlah kepada orang orang Amerika yang telah membatalkan resolusi PBB untuk mengutuk aksi tentera Israel di Palestin. Jika mereka itu adalah pemelihara perdamaian seperti yang mereka dakwa,apakah mungkin mereka melakukannya (membatalkan resolusi PBB).

Wahai manusia,tidakkah anda berfikit??Tidakkah anda memiliki perasaan lagi??Tidakkah anda merasakan kepahitan negara-negara Arab dan Islam dalam hal ini??Darah yang paling murah adalah darah kita!Kita telah menjadi bahan percubaan bagi senjta-senjata serta teknologi mereka.Persenjataan perang ini dibayar oleh kita,dengan gaya hidup konsumerisme yang mereka paksakan ke atas kita.

Saya bertanya kepada anda semua,dengan nama Allah.Saya bertanya pada anda semua.atas nama ribuan orang yang mati di tangan pengganas-pengganas durjana pada tahun 48,67.73 di Qana,di Dir Yassin,di Bahr Al-Bakar semenanjung Gaza dan di Al-Quds.Saya bertanya kepada anda semua,atas nama orang yang mati syahid untuk kehormatan kita.Saya bertanya ke atas anda,atas nama seorang anak kecil  bernama Muhammad al-Durrah,yang syahid di pelukan ayahnya ditembusi peluru-peluru ,dari wang yang telah kita sumbangkan pada mereka.

Apakah akan terjadi pada kita?Kita memiliki mata yang tidak dapat melihat.Kita memiliki telinga tapi kita tidak gunakan untuk mendengar.Kita memiliki hati ,tetapi tidak lagi dapat merasai dan menghayati .Mereka telah menjadikan kita sebagai pengguna-pengguna yang buta,yang rela membayar wang untuk membiyai senjata mereka,untuk mendukung aksi keganasan mereka di dunia Arab dan Islam.Boikot mereka sekarang!!!Atau peluang ini tidak muncul lagi selamanya!Dunia Arab dan Islam harus bersatu agar menjadi kuat.Kembali dan siapkan persenjataan kita.Kembalikanlah dan bangunkanlah ekonomi kita agar kita dapat menghancurkan mereka. Allahu Akbar!!

Aljazeera News:8 Oct 2001.

Begitulah pesanan yang telah disampaikan oleh ulama' sanjungan ramai di seluruh dunia.Aku bukan mengajak omong kosong dari diriku sendiri yang tidak berilmu ini sebenarnya.Jika ada yang kata ia tidak akan berkesan,lihatlah contoh ketika umat Islam memulaukan produk Denmark dulu,Arla Food telah mengalami kerugian yang teruk disebabkan kesan pemboikotan tersebut.Maknanya selama ini aku bukan mengajak perjuangan yang sia-sia,tapi bersatulah demi menumbang Yahudi laknatullah ini.

Jika perkara ini pun susah kita lakukan,bayangkan apabila dajjal yang menguasai sumber makanan kita nanti..Dapatkah kita bersama golongan yang beriman??? 

5 ulasan:

garind berkata...

tahukah anda processor Intel adalah buatan Israel?anda menggunakan apa?

Adiputra Sugiman berkata...

most of our prophet are Jew.and you're the Jew hatter.good luck

Pejuang Muda berkata...

sy tidak menggunakan intel...

Tanpa Nama berkata...

pelik la adi putra.. orang kalu tak nak boikot.. bagi berjuta-juta alasan.. alasan guna google la apa la.. boikot la apa yang termampu.. susah sangat ke?

Tanpa Nama berkata...

likbnyakan nabi kta bkturunan yahudi tp bkn brfahaman zionis.. Boikot prduk yg mnyumbang dana kpd israel x de kaitan dgn boikot para anbiya.. Berhati2 dgn pndpat yg diutarakan, legkapkan ilmu didada.

klik!!