sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Selasa, 12 April 2011

Allahu Akbar!!!Tentera US Menyerang Kawan Sendiri Di Afghanistan


Alhamdulillah, serangan drone AS memakan korban dari kalangan mereka sendiri.  Dua tentara salib AS maut di provinsi Helmand oleh serangan misil yang ditembak dari pesawat tak berawak yang biasa digunakan untuk membantai  Muslim Afghanistan dan Pakistan.

  Ini adalah korban pertama dari kalangan mereka sendiri.

Kedua tentara sedang berjalan kaki, melakukan patroli di Provinsi Helmand, mendekati basis mereka di Sangin, pusat pertempuran sengit di Afghanistan selama dekade terakhir.
  Kesalahan terjadi, kedua tentara dikira pejuang Taliban, lapor NBC

Pentagon menolak untuk mengesahkan atau menyangkal insiden tersebut, mengatakan bahwa mereka masih menyelidikinya.  Minggu lalu dilaporkan bahawa dua tentera maut namun tidak dikatakan di mana dan bagaimana mereka maut. 

Keduanya diidentifikasi oleh Pentagon sebagai Staff Sarjan Jeremy Smith (26) dari Texas dan Benjamin Rast (23) dari Michigan. 

AS telah meningkatkan serangan misil dari pesawat tak berawak  di Afghanistan dan Pakistan dengan alasan menyerang target Taliban dan Al Qaeda, namun ternyata serangan tersebut lebih banyak memakan nyawa warga awam daripada target yang mereka sebutkan.

2 ulasan:

syabab muhammadi berkata...

salam..nie berita bila...????

Pejuang Muda berkata...

kalau berita ana akan letak yang baru

klik!!