sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Jumaat, 8 Oktober 2010

Helikopter Ditembak Jatuh di Takhar, 10 Tentara Salibis NATO Tewas


Sebanyak 10 tentara salibis NATO tewas dan beberapa lainnya tercedera dalam operasi yang dilancarkan musuh terhadap Mujahidin Imarah Islam Afghanistan di distrik Tanki, Takhar pada(7/10/10).

Laporan mengatakan bahwa sebuah helikpter NATO juga berhasil ditembak jatuh oleh Mujahidin dalam pertempuran. 8 Mujahid termasuk 2 awam syahid (Insha Allah) di dalam operasi yang berlangsung selama dua jam ini.

Dalam operasi militer lainnya, 11 tentara salibis AS tewas dan 4 tercedera saat Mujahidin melancarkan aksi martir pada Kamis (7/10) sekitar pukul 13.00 waktu tempatan. Menurut laporan yang datang dari provinsi Baghlan, operasi yang mengalami kejayaan ini dilakukan oleh Wari Rahullah, penduduk dari distrik Dana Ghori. Ia melancarkan aksinya di basis militer yang baru dibangun oleh tentara AS di distrik Pol-e-Khumari.

Masih di hari yang sama, sekitar pukul 15.00 waktu tempatan, Mujahidin menembak jatuh sebuah pesawat mata-mata di distrik Wardaj, provinsi Takhar.


Engkau tidak akan dapati sesuatu kaum yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, tergamak berkasih-mesra dengan orang-orang yang menentang (perintah) Allah dan RasulNya, sekalipun orang-orang yang menentang itu ialah bapa-bapa mereka, atau anak-anak mereka, atau saudara-saudara mereka, ataupun keluarga mereka. Mereka (yang setia) itu, Allah telah menetapkan iman dalam hati mereka, dan telah menguatkan mereka dengan semangat pertolongan daripadaNya; dan Dia akan memasukkan mereka ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka tetap kekal di dalamnya. Allah reda akan mereka dan mereka reda (serta bersyukur) akan nikmat pemberianNya. Merekalah penyokong-penyokong (ugama) Allah. Ketahuilah! Sesungguhnya penyokong-penyokong (ugama) Allah itu ialah orang-orang yang berjaya.(mujadilah 22)


Tiada ulasan:

klik!!