sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Sabtu, 8 Mei 2010

TALIBAN PAKISTAN SANGKAL DAKWAAN TERLIBAT INSIDEN TIMES SQUARE


Tehrik-e-Taliban Pakistan (TTP) membantah laporan media AS bahawa kumpulan tersebut mempunyai hubungan dengan suspek serangan bom yang gagal di New York Times Square.Azam Tariq, jurucakap TTP, menolak laporan pertama yang diedarkan oleh New York Times.

"Kami bahkan tidak mengenalnya. Kami tidak melatihnya," kata Azam Tariq, seperti yang dikeluarkan AFP pada 6haribulan.New York Times sebelum ini telah mengeluarkan berita bahawa kelompok pro-Taliban terlibat dalam pengeboman itu.

Tariq menyatakan bahawa,berita seperti itu hanya propaganda untuk memburukkan mujahidin."Jika kami terlibat dalam sesuatu, kami akan mengakuinya."

Tariq juga dengan berani mengatakan bahawa kejadian itu merupakan rancangan AS dan sekutunya untuk memerangkap Muslim dan pemuda Pushtun dengan dalih terorisme.Faisal Shahzad, orang yang ditetapkan pengadilan federal AS sebagai suspek utama pengeboman New York Times Square,dipercayai mengenderai kenderaan Pathfinder SUV putihnya dari Connecticut ke Manhattan yang sedang padat pada tanggal 28 April.

Shahzad (30) yang merupakan warga Pakistan-Amerika, saat ini ditahan di New York atas tuduhan terorisme dan mencuba untuk menggunakan senjata pemusnah.Namun, pegawai keamanan tinggi AS, yang ingin dirahsiakan identitinya, seperti dikutip oleh AFP mengatakan bahwa "sejauh ini tidak ada bukti konkret yang mengaitkan dirinya ke kelompok apapun di Pakistan."

Tiada ulasan:

klik!!