sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Rabu, 21 Januari 2009

Teguran Yang Tidak Berguna

Hari tu aku pergi kuala terengganu sebagai unit amal.Aku jaga tempat yang ade seorang exco dari negeri pr.Aku ingat ok je la hari tu pasal penampilan aku memang tak macam unit amal lain,rambut panjang.Hari usrah aku dipanggil oleh orang2 kuat pemuda kawasan aku.Diorang bagi pilihan kat aku sama ada potong rambut atau stop dulu unit amal.Tanpa berfikir panjang aku pilih no2.Aku teringat antara rukun unit amal ialah Rasul ikutan kami,perlu diorang suruh aku potong rambut yang ade perbezaan pendapat mengatakan sunnah.Bagaimana anak muda yang lain nak join kalau bab furu' pun diorang tak boleh berlembut.Kalau kita tengok sirah bagaimana pengharaman arak sedikit demi sedikit.Itu benda haram tapi yang bab cabang tak payahla pasal benda skit nanti makin ramai keluar unit amal.Aku rasa kalau aku rambut pendek nanti pun malas nak masuk balik unit amal.Mungkin ade yang akan kata aku hanya guna sunnah sebagai alasan saja tapi memang aku suka simpan rambut panjang lepas aku tau dan antara sebabnya ialah aku boleh bagitau orang bila aku lengkap jubah berserban lepas tu  orang tanya aku.Sebab banyak sunnah sudah semakin dilupakan.Memang betul menyerupai wanita itu haram tapi adakah setiap kali rambut panjang menyerupai wanita??!!

Tiada ulasan:

klik!!