sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Khamis, 5 April 2012

Gambar-Gambar Global March to Jerusalem Di Palestin Dan Sekitarnya

Puluhan ribu Massa yang bergabung dalam Aksi Global March To Jerusalem pada hari Jumaat (30/3/2012) gabungan dari rakyat Muslim Palestin dan aktivis Muslim dan akitvis Antarabangsa melakukan long march di beberapa bahagian Palestin dan di luar Palestin.

 Rakyat awam Palestin melakukan aksi di beberapa wilayah Palestin yang terjajah disertai beberapa kumpulan aktivis antarabangsa yang pro-Palestin. Dilaporkan ada diantara Muslim Palestin yang gugur dalam aksi GMJ di Palestin, dan beratus-ratus yang lain mengalami luka-luka akibat tembakan yang dilancarkan pasukan zionis Israel terhadap para penunjuk perasaan. Sementara beberapa aktivis antarabangsa juga ditangkap oleh pasukan zionis Israel.

 Sedangkan di luar Palestin, iaitu di Lubnan dan Jordan, puluhan ribu aktivis GMJ dari seluruh dunia melakukan long march ke Jerusalem, meski harus tertahan di sempadan Palestin-Jordan dan tidak dapat memasuki Palestin.

 Ini adalah foto-foto saat aksi GMJ di beberapa bahagian Palestin dan di sempadan Palestin yang diambil dari berbagai sumber.

4 ulasan:

Hafizin Othman berkata...

sesuai kah anda meninggalkan komen di ruangan saya sebegitu selayaknya seperti imej anda sebagai pejuang muda?pejuang PAS seperti saya?mengapa perlu menghentam saya?

saya mencari jalan dakwah yang berbeza dengan anda namun hadafnya terlalu sama dan sememangnya serupa.

saya rasa sebagai seorang blogger dan pengguna ISLAM, wajib kita menghormati hak lain melainkan ianya menjadi masaalah kepada anda.

tambah lagi, menggunakan perkataan yang elok lebih baik dan berkesan untuk menegur kesilapan orang lain kerana itu sunnah Rasulullah.

Jangan jadikan diri anda seperti penyokong PAS yang membabi buta. Saya tidak memprovok, saya juga sayangkan jemaah ISLAM. Saya menghormati Imam Hassan AlBanna seperti yang lain. Namun, terlalu jauh dalam sudut hati saya, saya lebih mementingkan pembangunan rohani seperti akhlak dan sebagainya.

salam ikhlas

admin http://amirulhafizin.blogspot.com

Pejuang Muda berkata...

jgnla terasa sgt,bukan main pnjang reply..dah lama xon9

Tanpa Nama berkata...

asslmualaikum..nak mohon share gambar2 dipalestine ni boleh?nk wat video.

Pejuang Muda berkata...

silakan ambik gambar2 tu,dh siap video bg link kt sy...

klik!!