sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Selasa, 13 Oktober 2009

Obama Mendapat Nobel Keamanan???Layakkah Beliau??


 Kejutan Hadiah Nobel Perdamaian yang jatuh pada Presiden AS Barack Obama  mengundang banyak kritikan dari pelbagai pihak.Ada yang mengucapkan tahniah dan ramai juga yang mencemuhnya.

Antara kritikan yang ditemui melalui website2 ialah

"Tahniah Presiden Obama memenangkan Hadiah Nobel Perdamaian! Anda telah memenuhi dunia dengan harapan ,sekarang anda harus membuat perdamaian terjadi," 

Obama memenangkan Hadiah Nobel Perdamaian? Aku memilih dia, tapi apa yang benar-benar telah ia lakukan? Ada yang lebih layak di luar sana,"

Begitu mudah kita ditipu oleh presiden berkulit gelap ini.Apa yang beliau lakukan sehingga dapat anugerah keamanan sedangkan negara yang diperangi oleh AS masih lagi belum aman.Beliau juga sering menyebut "kita akan berundur dari Iraq,tetapi kita akan terus memerangi pengganas di Afghanistan."Dari ucapan ini kita sudah tahu bahawa misinya lebih kurang sama dengan Bush iaitu ingin memerangi kononnya "pengganas".Adakah setiap pejuang Islam yang benar-benar ikhlas berjihad mesti digelar pengganas.

Berbalik pada isu tadi,sungguh tidak wajarlah beliau senang-senang mendapat anugerah Nobel itu beserta 1juta$dolar.Beliau masih terlalu jauh untuk mendapat anugerah itu.Janganlah kita tertipu dengan ucapannya sedangkan sudah jelas apa yang dilakukannya.

Tiada ulasan:

klik!!