sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Khamis, 10 September 2009

APABILA ISLAM TIDAK DIPANDANG



Sudah beberapa minggu aku dengar berita tentang marahnya rakyat Indonesia(yg overnya jawa) hanya kerana kebudayaan dan benda-benda mengarut yang tak patut bergaduh sebab benda macam tu.Aku tahu hanya sedikit sahaja yang marah.Aku bukanlah nak menyebelahi mana-mana pihak sangat cuma aku nak tulis di sini bagaimana kalau Islam tidak diletakkan di tempat yang sepatutnya,sampai ada yang sanggup untuk membunuh saudara seagamanya dek kerana "mencuri" budaya,lagu,makanan dan macam-macam lagi.Di manakah mereka yang nak menghapuskan rakyat Malaysia itu ketika negara negara umat Islam diserang oleh pengganas???Barangsiapa yang tidak memerhatikan (memikirkan) masalah kaum Muslimin, maka dia bukan dari golongan mereka" ( Riwayat Baihaqi dari Anas ).Mengapa mereka tidak melihat pengenalan rakyat-rakyat yang berwarganegara negara yang menyerang umat Islam dan sekutunya ketika umat Islam diserang di Afghanistan,Palestin,Lubnan?????Di manakah mereka yang mahir menggunakan buluh runcing itu ketika selatan Thai diserang dan dibunuh umat Islam di sana???Marilah kita bermuhasabah saudaraku sekalian,di manakah keberanian kita itu ketika saudara kita yang lain diserang oleh pihak kuffar itu???

(p/s:aku pun berketurunan indonesia)

Tiada ulasan:

klik!!