sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Rabu, 2 Jun 2010

12 Rakyat Malaysia Sudah Dibebaskan



Alhamdulillah,12 rakyat Malaysia yang ditahan di tahanan Israel dibebaskan.Dijangka zionis akan melepaskan semua tahanan dan menghalau pulang tahanan yang berjumlah 682 aktivis melibatkan 35buah negara.

Salah seorang mangsa,Ashwad Ismail, 26 berkata beliau dapat rasakan bagaimana penderitaan penduduk Palestin selama 6dekad.Bayangkan,baru sehari ditahan sudah dapat bayangkan betapa seksanya penduduk Palestin diperlakukan.Saudara kita di sana yang mengalami sendiri penyeksaan itu sudah tentu lebih perit merasakannya.

Memang kita patut bersyukur atas pembebasan terhadap aktivis-aktivis pro-Palestin itu.Tapi jangan kita lupa berapa juta lagi rakyat di Palestin itu masih belum dibebaskan dari cengkaman rejim zionis.

Janganlah dengan pembebasan yang sedikit ini,kita terus leka dan melupakan nasib rakyat di sana terutamanya di Gaza.Aku dapat berita,semalam di tengah-tengah kehangatan isu penahanan 682aktivis itu,tentera Israel sempat lagi membunuh 3penduduk Palestin di wilayah perairan Gaza dan 2 di Khan Younis.

Bangkitlah saudaraku semua menentang musuh yang ingin menghancurkan kita.Jangan kita lupakan penindasan saudara kita yang lain yang berada di Afghan,Kashmir,selatan Thai,Moro dan banyak lagi.

Dapatkan kita bayangkan dalam waktu setengah jam
Seluruh pemukiman diserbu peluru dan hancur berantakan
Dapatkan kita bayangkan dalam tiga jam masanya
Seratus orang tewas, seratus hilang jauh hanyutnya


Air mata mengantarkan sedu sedan
Sedu sedan mengantarkan tangisan
Tangisan mengantarkan jeritan
Jeritan anak kehilangan ayah
Jeritan ayah kehilangan anak
Jeritan istri kehilangan suami
Jeritan suami kehilangan istri
Jeritan keluarga kehilangan tiga, empat, lima, enam anggotanya

(PUISI TAUFIK ISMAIL YANG DIUBAH SIKIT)

Tiada ulasan:

klik!!