sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Selasa, 3 Mei 2011

Syeikh Usamah Bin Laden Belum Syahid!!!

Khabar mengenai pemimpin tertinggi al-qaeda,Syeikh Usamah Bin Laden dilaporkan belum syahid dan masih dalam keadaan selamat oleh taliban di Pakistan

Media Rusia memberitakan bahwa Intelijen Pakistan mengabarkan bahawa Syeikh Usamah bin Ladin masih hidup dan berada dalam keadaan aman.  Selain itu hingga kini AS belum memperlihatkan jasad dari Syeikh Usamah jika benar beliau telah meninggal.  Sejauh ini hanya sebatas dakwaan yang diumumkan oleh AS..

USA mendakwa jenazah Usamah akan ditenggalamkan ke dalam laut namun belum ditunjukkan lagi peti yang berisi jenazah itu.

Selain itu, pemerintah Pakistan juga tidak tahu-menahu mengenai “operasi” yang dilancarkan AS di kota Abbottabad.  Pemerintah Pakistan baru mengetahuinya saat operasi sudah selesai dan diumumkan oleh Barack Obama.  Bukankah ini merupakan suatu kejanggalan lainnya?  Biasanya AS akan menggandingkan bonekanya saat melakukan operasi di wilayah Pakistan, tapi kali ini “operasi” yang disebut-sebut telah dipersiapkan selama kurang lebih sembilan bulan, ditutupi dari pihak berkuasa AS.

Tehrik e Taliban bantah kabar kematian Syeikh Usamah
Khabar tandingan untuk membantah laporan kematian Syeikh Usamah juga datang dari wilayah Pakistan.
Mujahidin Taliban Pakistan dalam sebuah statemen yang keluar beberapa saat setelah AS mengumumkan kematian orang nomor satu Al Qaeda menyatakan bahwa Syeikh Usamah masih hidup.

Reporter Televisi Geo di Pakistan melaporkan kelompok Taliban menyatakan Usamah masih hidup dan laporan kematian itu sebagai tidak berbukti.

Jihad tidak akan surut
Khabar kematian Syeikh Usamah bin Ladin jika memang benar, ternyata tidak menyurutkan semangat Mujahidin.  Seperti yang dikatakan Abu Rusdan saat diwawancarai oleh TV one melalui sambungan telepon mengatakan bahwa Jihad tidak tergantung tokohnya, akan tetap berlangsung sampai hari akhir.

“Khabar kematian Syeikh Usamah bin Ladin hafidzahullah, jika memang benar, tidak akan menyurutkan semangat Mujahidin di manapun ia berada, kerana Jihad tidak tergantung oleh tokohnya, Jihad akan terus berlangsung sampai hari akhir,” ujar Abu Rusdan.

Hingga saat ini kabar kematian Syeikh Usamah masih belum mendapat pengesahan rasmi dari Al Qaeda.

Apa yang ingin disembunyikan AS?
Entah apa yang ada dalam pikiran AS saat mengeluarkan pengumuman kematian Syeikh Usamah bin Ladin.  Jika pengumuman mereka benar, mengapa mereka tidak secara bersungguh-sungguh mengeluarkan berbagai bukti yang dapat menguatkan dakwaannya?

Apakah ini hanya sebuah bentuk kempen oleh Obama untuk memperbaiki citra dan mengembalikan kepercayaan publik Amerika Syarikat yang telah menurun terhadap dirinya menjelang kempen yang mendatang?

Ataukah ini hanya sebahagian dari propaganda AS untuk menyembunyikan rasa malunya berkaitan kekalahan teruk mereka di Afghanistan.  Dengan khabar kematian ini, mereka akan memiliki alasan untuk menarik diri keluar dari Afghanistan tanpa rasa malu, wallahualam

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Amerika dah bosan berperang dengan Osama bin Laden, duit habis untuk belanja perang, tentera ramai mati dan cedera, ekonomi merudum, moral dah menurun, pelbagai bencana alam di Amerika Syarikat sahaja dah membebankan, dunia semakin sinis terhadap Amerika dan sebagainya. Jadi buat cerita, untuk menamatkan perang dalam keadaan mereka dilihat sebagai hero. Kalau benar mereka berjaya membunuh, sudah pasti tubuh Osama akan ditunjuk di dunia dari pelbagai posisi.

Tanpa Nama berkata...

apabila dtg berita dari orang FASIK maka hendaklah diselidiki,bukan dipercayai secara semberono shj.

Tanpa Nama berkata...

taktik ini lah strategi ampuh gerakan anti Islam sedunia termasuk kes Peristiwa Memali yg dipelopri UMNO dan rampasan kuasa di Kelantan 1978 dulu dan di Perak 2008. Lebih awal lagi naiknya Mustafa Kamal Athartuk dan Muammar Ghadafi yg mampus baru ini adalah perancangan licik yahudi khazar sedunia. dan terbaru tunggulah kotornya pilihanraya ke-13 ini adalah idea mereka.

klik!!