sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Khamis, 15 November 2012

Israel,Tunggu Balasan Kami:HAMAS


Syahidnya ketua gerakan Hamas, Ahmed Said Khalil al-Jabari oleh serangan Israel, Rabu (14/11) membuat anggota Hamas dan ribuan penduduk Gaza geram.

Dipetik dari BBC News, Sabtu (15/11), jurucakap Hamas mengatakan Israel akan menyesal kerana melakukan serangan (pembunuhan al-Jabari).

Tidak hanya ancaman Hamas, ribuan penduduk Gaza juga menyuarakan pembalasan terhadap Israel di luar tempat jenazah al-Jabari di (Hospital) berada.

"Kami mahu supaya Tel Aviv, Israel diserang malam ini," kata mereka seperti dilaporkan AFP.

Al-Jabari adalah anggota Hamas yang paling senior yang tewas akibat serangan udara dan laut oleh kekuatan pertahanan Israel atau Israel Defence Forces (IDF) di Gaza, Rabu (14/11) waktu setempat lalu.

Tidak hanya al-Jabari, tokoh pengasas gerakan Hamas, Sheikh Ahmed Yassin juga tewas dalam serangan sama tahun 2004 lalu.

Penduduk Gaza juga disarankan untuk menderma darah,bagi bersedia kemungkinan untuk menampung mujahidin-mujahidin yang cedera nanti.

Pertempuran yang bakal bertempur bukan saja Israel harus berdepan dengan HAMAS,tetapi Jihad Islami (al Qaeda) juga bakal turut serta.Dan diharapkan kerajaan Mesir yang baru lebih prihatin dengan nasib saudara kita di sana.

Tiada ulasan:

klik!!