sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Isnin, 19 November 2012

ISRAEL MENGGUNAKAN SENJATA KIMIA YANG DILARANG SELURUH DUNIA


Unit Jawatankuasa Kesihatan (UHCC) menuduh bahawa penjajah Israel sengaja mensasarkan anak-anak dan perempuan Gaza dengan menggunakan senjata yang dilarang di dunia antarabangsa. Hal ini juga dikemukakan Alaa M Siraaj, Humas Rumah Sakit As-Syifa Gaza, kepada wartawan MINA di Jalur Gaza.

Siraaj mendedahkan bahawa fakta yang terungkap di lapangan menunjukkan banyaknya korban serangan peluru berpandu pesawat pejuang Zionis yang tidak wajar. Siraaj juga menunjukkan gambar-gambar mangsa dengan tubuh mereka hangus terbakar kerana kesan yang ditimbulkan senjata penjajah.

'' Ini jelas merupakan kesan kimia yang terkandung dalam peluru berpandu-peluru berpandu yang mereka jatuhkan,'' kata Siraaj seperti dikutip MINA.

Siraaj mendedahkan keganasan lain yang dilakukan oleh pihak Zionis dengan menjadikan awam sebagai sasaran serangan mereka. Ada 11 bayi yang menjadi sasaran keberingasan Zionis tersebut. Selain korban dari anak-anak, tiga orang wanita dan empat manula telah menjadi mangsa serangan Zionis Israel.

Sasaran Israel terhadap anak-anak dan perempuan merupakan pelanggaran mencolok dalam undang-undang dan konvensyen antarabangsa. UHCC menyeru seluruh pertubuhan kemanusiaan dan hak asasi manusia serta WHO mahupun UNICEF untuk melindungi anak-anak Palestin dari korban sasaran Israel.

Tiada ulasan:

klik!!