sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Selasa, 17 Ogos 2010

Israel 'Mencipta' Perang Lagi


Pimpinan militer Israel berniat mengusir puluhan ribu warga Palestin dari rumah-rumah mereka di Tebing Barat dan Jalur Gaza dalam sebuah perang baru yang sedang mereka persiapkan, demikian sumber-sumber berbagai media Hibrani.

Rancangan Israel sekarang adalah,mereka mahu melakukan berbagai cara 'quick removal' ke atas warga Palestin dari desa-desa mereka,demikian diungkapkan oleh Palestinian Information Center (PIC).

Oleh kerana pejuang-pejuang Palestin terlalu agresif menyerang Israel dari Gaza,menyebabkan pihak Israel marah dan mahu melakukan sesuatu yang lebih drastik .Rancangan baru ini dibuat untuk menghabiskan keupayaan penduduk Palestin daripada menentang mereka.

Menteri Pertahanan Dalam Negeri Israel Yitzhak Aharonovich menyatakan akan kemungkinan terjadinya revolusi warga Palestina di daerah-daerah yang direbut Israel pada 1948, terutama sesudah terjadinya serangkaian penyerangan oleh pemerintah Israel baru-baru ini.

“Situasi di kawasan Arab di Israel ini sudah semakin parah dan boleh meledak bila-bila sahaja,” demikian Aharonovich dalam pertemuan dengan para wakil berbagai badan keamanan dan pengadilan Israel Sabtu kelmarin.

Tiada ulasan:

klik!!