sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Khamis, 28 Jun 2012

Media Iran Berbohong Atas Nama Morsi

 MEDIA IRAN BERBOHONG?

Beberapa hari selepas kemenangan Dr.Muhammad Mursi, media-media di Iran menimbulkan hubungan Iran-Mesir dan melaporkan kononnya Dr.Muhammad Mursi ketika diwawancara oleh Agensi Berita Iran beberapa hari sebelum keputusan rasmi diumum melaporkan:

"Beliau (Mursi) ingin mengukuhkan hubungan dengan Iran bagi memastikan tercipta keseimbangan strategik di rantau ini."

Walau bagaimanapun, jurucakap media bagi Kempen Dr.Muhammad, Farid As-Sayyid menafikan kalam yang disandarkan kepada Mursi bahkan menafikan Mursi pernah diwawancara oleh mana-mana agensi berita negara Iran!

Sayyid berkata, "Sebagai jurucakap media beliau, saya pastikan tidak pernah berlaku mana-mana pertemuan dan wawancara bersama media Iran sebelum kemenangannya. Akan tetapi di luar pengetahuan kami jika ia berlaku selepas kemenangan."

Kita masih percaya dan yakin tidak semudah itu Dr.Mursi akan menjalinkan hubungan dengan Iran setelah pendirian Iran yang terang-terang menyokong rejim Basyar. Kita masih berpegang dengan kenyataan beliau sebelum ini:

"Saya selama-lamanya tidak akan bertemu Duta Iran kecuali setelah Iran mengubah pendirian terhadap rakyat Syria dan KAMI BERSAMA RAKYAT SYRIA."

Adakah ini bermakna media Iran berbohong? -sumber FB Abdul Malik-

Tiada ulasan:

klik!!