sila klik

BOIKOT!!!

BOIKOT!!!

Jangan Kita Lupa

Isnin, 9 Julai 2012

Mossad Membentuk Operasi Mengawal Mursi

Badan Perisikan Israel, Mossad, akan membentuk Operasi Bulan Sabit Hijau 2012 untuk mengawasi seluruh gerak-geri Presiden Mesir Muhammad Mursi. Dari makanan, minuman, jumlah jam tangan, perilaku tidur, bangun, di mana duduk, tidur, siapa kawan-kawan dekatnya, ciri-ciri organ fizikalnya, emosional atau tidak, pada bila-bila marah, ketawa, senang, dan sebagainya, jadi fokus Mossad.Tak hanya itu, bahkan masa kanak-kanak sang presiden, pertumbuhannya, kerabatnya, pengetahuannya, jirannya, jenis handphone yang digunakan-apakah jurutera keselamatan istana membuat keselamatan bagi telefon presiden dari Ikhwanul Muslimin (IM) ini-termasuk meneliti secara detail setiap pertemuan dan tempat tinggal Mursi . Unit Operasi dan Rekrutmen Agensi di Mossad sudah menyiapkan file Muhammad Mursi.

Selama ini unit ini bertanggungjawab melakukan operasi mata-mata di seluruh negara dunia dengan pelbagai biro dan kedok yang menggunakan nama hubungan diplomasi tidak rasmi. Rencana di atas bukan hanya mengawasi Mursi peribadi tetapi juga pasukan kerja politiknya di samping akan merekrut warga Mesir yang punya pengaruh dan dekat presiden untuk memberikan maklumat yang boleh disadap.Operasi ini mempunyai target berikut:
Seawal mungkin menghimpun maklumat demi melakukan rencana pendekatan atau kerjasama dengan Mesir di bawah kekuasaan Mursi dan gerakan Hamas Palestin.
    
     Tingkat keseriusan kementerian luar negeri Mesir dalam meluluskan Mursi mengembalikan hubungan Mesir-Iran hingga pada peringkat diplomasi peringkat tinggi.
    
     Mengawasi perkembangan hubungan Mesir dengan Turki.
    
     Memastikan detail rencana Mursi dalam mencipta perubahan struktur pemerintahan politik dan ekonomi.
    
     Mencari maklumat tentang pola hubungan istana presiden dan Dewan Tentera Mesir dan seperti apa perjanjian antara presiden dan tentera dalam pembahagian peranan, terutama berkaitan keputusan kecemasan yang berpengaruh kepada keamanan dan keselamatan Israel. Baik dalam rangka persiapan perang ke depan ataupun tekanan diplomasi antarabangsa terhadap negara Arab agar memaksa Israel menerima langkah meralat kesepakatan Camp David.
 
Unit ini dicadangkan akan bekerja dengan pusatnya di Paris. Ikut dalam membuat operasi khas ini Matsada yang selama ini mempunyai tugas dalam melakukan pembunuhan fizikal terhadap tokoh-tokoh tertentu yang dianggap mengancam keselamatan Israel, operasi pemusnahan dan perang spikis.Mereka ditugasi untuk membuat senarai beberapa orang Mesir yang dianggap mempunyai pengaruh terhadap politik yang ditempuh oleh Mursi.

http://static.arrahmah.net/images/stories/2012/07/Israel-Mossad-logo-jpeg.image_.jpg
Untuk memudahkan operasi ini, telah dibentuk 15 biro dengan tugas baru di kawasan geografi yang bertujuan membidik kedubes-kedubes dan konsulat Mesir di Amerika, Kanada, Negara Eropah Barat, Amerika Latin, Moscow, China, Afrika, dan negara Arab Magribi (Maghribi, Algeria dan Tunis), Libya, Iraq, Jordan, Syria, dan khususnya Iran. Israel menilai hubungan dengan Iran akan mengancam strategi Israel.
 
Untuk operasi 'projek' ini, Mossad akan memberikan kemudahan teknologi komunikasi super canggih. Yaah ... secanggih apapun musuh-musuh Allah itu punya rencana, sesungguhnya makar (rencana jahat) mereka itu tak ada apa-apa berbanding ke-MahaKuasaan Allah!
 
 

Tiada ulasan:

klik!!